წრის
სამუშაო პროგრამა
სსიპ მცხეთის მუნიციპალიტეტის სოფელი ციხისძირის
საჯარო სკოლის ხალხური სიმღერების შემსწავლელი წრე - ,,მ რ ა ვ ა ლ ჟ ა მ ი ე რ ი“
სამიზნე სკოლა :სსიპ მცხეთის მუნიციპალიტეტის
სოფელი ციხისძირის საჯარო სკოლა
პროგრამის განმახორციელებელი პედაგოგი და საოკნტაქტო
ინფორმაცია:სოფელ ციხისძირის საჯარო სკოლის მუსიკის პედაგოგი ინგა თირქია
პროგრამის სახელწოდება: ქართული
ხალხური სიმღერების შემსწავლელი წრე -,,მრავალჟამიერი’’
მიმართულება: მუსიკა
სამიზნე ჯგუფი :VI, VII, VIII, IX,კლასის მოსწავლეები
წრის ხანგრძლივობა, განხორციელების ვადები: 21/01/2019 – 28/05/2019
პროექტში ჩართული მოსწავლეების პროფილი (ასაკი,
რაოდენობა)10-16 წლამდე ასაკის მოსწავლეები.15 მოსწავლე.
სტანდარტი:
VI.2.მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა მარტო და სხვებთან
ერთად
•
მღერის მარტო ,წყვილში, ერთ-და ორხმიან
სიმღერებს ხალხური და კლასიკური რეპერტუარიდან
წრის
მნიშვნელობა და აქტუალურობა: ჩვენი სკოლის მოსწავლეების
უმრავლესობას აზერბაიჯანელი ბავშვები შეადგენენ, ქართველ და აზერბაიჯანელ ბავშვებთან
ერთად ასევე სწავლობენ სხვა უმცირესობებიც: სომხები, ოსები ,რუსები და ასირიელები.სკოლის
მისიაა ეროვნული უმცირესობების ინტეგრაცია ქართულ სივრცეში.ამიტომ უნდა იცნობდნენ ქართულფოლკლორს
,ქართულ ტრადიციებს. საწრეო შეხვედრების ფარგლებში
დაგეგმილი აქტივობები ხელს შეუწყობს სკოლის
მისიის განხორციელებას .მოსწავლეები შისწავლიან შეისწავლონ ქართულ ხალხურ სიმღერებს გაეცნoან
ქართულ ხალხურ ინსტრუმენტებს.
წრის
მუშაობის მიზანი:საწრეო შეხვედრების მიზანია მოსწავლეების დაინტერესება
ქართული ხალხური მუსიკით , რადგანაც მოსწავლეების უმეტესობა
პოპმუსიკის მოსმენით ინტერესდება და ნაკლებ ყურადღებას იჩენს ქართული ხალხური სიმღერის
მიმართ. ჩემი მიზანია მოსწავლეებს შევაყვარო
და შევასწავლო ქართული ხალხური სიმღერრბი,შევასწავლო ინსტრუმენტზე დაკვრა და რაც შეიძლება მეტ ღონისძიებაში ჩავრთო ისინი.
შედეგი: მოსწავლეებს განუვითარდებათ მუსიკის მოსმენის კულტურა,
გაეცნობიან ინსტრუმენტებს,შეისწავლიან ამა
თუ იმ კუთხის სიმღერებს , შეძლებენ შეასრულონ როგორც სოლო ისე მრავალხმიანი
სიმღერები ისინი ნასწავლი სიმღერებით წარადგებიან სხვადსხვა სახის სასკოლო ღონისძიებაზე, რაც ხელს შეუწყობს მათ ინტეგრაციას ქართულ სივრცეში.
გამოყენებული რესურსები: ფორტეპიანო,
დოლი,ფანდური,აუდიო მასალა,ინტერნეტი.
გამოყენებული რესურსების შესაბამისობა მიზანთან
: ეს რესურსები ეხმარება მასწავლებელს, მოსწავლეებმა
შეძლონ ხმის დამუშავება,რიტმის შენარჩუნება, აკომპანიმენტის თანხლებით სიმღერა მარტო
და სხვებთან ერთად.
თემის /საკითხების ჩამონათვალი( შესასწავლი
სიმრერების რეპერტუარი)
თემა : ქართული ხალხური სიმღერები
საკითხები: ,,ბახტრიონიდან გიცქერი’’
,,ტაში ბიჭო გიორგუნა’’
,,იორზე ნამღერი’’
,,არაგვის ჭალები“
,,მარავალჟამიერ“
საკითხების ჩამონათვალი |
გამოყენებული რესურსები |
გამოყენებული რესურსების შესაბამისობა მიზანთან |
აქტივობების ხანგრძლივობა |
დრო |
რეგიტრაცია.
მუსიკალური სმენის
და
ხმების შემოწმება
|
კომპიუტერი.
ფორტეპიანო
|
მოსწავლეების
დარეგისტრირება ქართული ხალხური სიმღერების შემსწავლელ წრეზე.
მუსიკალური სმენის შემოწმება ფორტეპიანოზე.
|
60წთ
|
21.01.2019
|
მოსწავლეების გადანაწილება გუნდში, ხმების
მიხედვით
|
მოსწავლეები
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ სიმღერა გუნდში
|
60წთ
|
30.01.19
|
ქართული ხალხური
სიმღერის ,,ბახტრიონიდან გიცქერი ‘’
ინტერნეტში მელოდიის
მოსმენა
ტექსტის გაცნობა
,თექსტის ნაწილ- ნაწილ შესწავლა სიმღერით.
|
კომპიუტერი ინტერნეტი https://www.youtube.com/watch?v=4uQU_C5LbYE
დაბეჭდილი
სიმღერის ტექსტები
|
ინტერნეტში მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების
საშულებით მოსწავლეებმა შეძლონ მელოდიის
აღქმა
ტექსტის შესწავლა
|
60წთ
|
6.02.19
|
სიმღერაზე მუშაობა
|
მოსწავლეები
|
სიმღერის
დამუშავება
|
60წთ
|
12.02.19
|
სიმღერაზე მუშაობა ინსტრუმენტების თანხლებით
|
მოსწავლეები,
ფანდური,
დოლი.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ სიმღერა ინსტრუმენტების თანხლებით, გამოუმუშავდეთ რიტმის გრძნობა.
|
60წთ
|
21.02.19
|
ქართული ხალხური
სიმღერის ‘’ტაში ბიჭო გიორგუნა’’_ს
ტექსტის გაცნობა
და შესწავლა
|
კომპიუტერი, ინტერნეტი https://www.youtube.com/watch?v=4uQU_C5LbYE
დაბეჭდილი
სიმღერის ტექსტები
|
ინტერნეტში მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების საშულებით მოსწავლეებმა შეძლონ მელოდიის აღქმა.
ტექსტის შესწავლა.
|
60წთ
|
26.02.19
|
სიმღერის დამუშავება
|
მოსწავლეები
|
სიმღერის
შესწავლა,
|
60წთ
|
5.03.19
|
სიმღერის დამუშავება ინსტრუმენტების თანხლებით
|
მოსწავლეები
დოლი,
ფანდური.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ სიმღერა ინსტრუმენტების, დოლის და ფანდურის თანხლებით
|
60წთ
|
19.03.19
|
ქართული ხალხური
სიმღერის ‘’იორზე ნამღერის ’’_
ტექსტის გაცნობა,
სოლისტის გამოკვეთა სიმღერის შესწავლა
|
კომპიუტერი
სიმღერის
ტექსტები
|
ინტერნეტში მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების საშულებით მოსწავლეებმა შეძლონ მელოდიის აღქმა.
ტექსტის შესწავლა სიმღერით, ასევე შეძლონ სოლო
და გუნდური მუშაობა .
|
60წთ
|
26.04.19
|
რეპეტიცია
|
მოსწავლეები
|
სიმღერის
შესწავლა
|
60წთ
|
2.05.19
|
რეპეტიცია
|
მოსწავლეები,
ფანდური,
დოლი.
|
სიმღერის შესწავლა ინსტრუმენტის თანხლებით ,
რიტმის შეგრძნების განვითრება
|
60წთ
|
7.05.19
|
ქართული ხალხური
სიმღერის ‘’არაგვის ჭალები ’’_ს
ტექსტის გაცნობა,
სოლისტის გამოკვეთა და სიმღერის შესწავლა ნაწილ-ნაწილ
|
კომპიუტერი
ინტერნეტი
სიმღერის
ტექსტები
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების საშუალებით გაიაზრონ შესასწავლი სიმღერის
მელოდია,
აითვისონ
სიმღერის ტექსტი
|
60წთ
|
14.05.19
|
სიმღერის დამუშავება
|
მოსწავლეები
|
სიმღერის
შესწავლა
|
60წთ
|
27.05
|
სიმღერაზე მუშაობა ინსტრუმენტის თანხლებით
|
მოსწავლეები,
ფანდური,
დოლი.
|
მოსწავლეებმა
დოლის, ფანდურის საშუალებით შეძლონ სიმღერის რიტმის შენარჩუნება და აკომპანიმენტის
თნხლებით სიმღერა
|
60წთ
|
6.05
|
ინტერნეტში მოსმენა
ქართული ხალხური სიმღერისა ‘’მრავალჟამიერი ’’
ტექსტის გაცნობა,
სოლისტის გამოკვეთა და სიმღერაზე მუშაობის დაწყება
|
კომპიუტერი
ინტერნეტი
სიმღერის
ტექსტი
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ მოსმენილი მუსიკლაური ნაწარმოების მელოდიის და ტექსტის გაცნობა რათა უფრო ადვილი იყოს ახალ სიმღერაზე
მუშაობა.
|
60წთ
|
13.05
|
სოლისტის გამოკვეთა
სიმღერის დამუშავება
|
მოსწავლეები
|
მოსწავლემ
შეძლოს სოლო სიმღერა გუნდთან ერთად
|
60წთ
|
20.05
|
სიმღერის დამუშავება
|
მოსწავლეები
|
სიმღეის
შესწავლა
|
60წთ
|
27.05
|
პრეზენტაცია
|
ინტერნეტი,კმპიუტერი,სკოლის
დარბაზი, მოსწავლეები, დოლი, ფანდური.
|
მოსწავლეებმა
წარადგინონ წრის ფარგლებში შესწავლილი ყველა სიმღერა მშობლებთან და სკოლის საზოგადოებაში.
|
60წთ
|
4.06
|
No comments:
Post a Comment